کرمکده | کرم خاکی و ورمی کمپوست

بانک اطلاعات در رابطه با کرم خاکی و ورمی کمپوست

کرمکده | کرم خاکی و ورمی کمپوست

بانک اطلاعات در رابطه با کرم خاکی و ورمی کمپوست

پیله کرم خاکی (کوکون یا کپسول)

 پیله کرم خاکی (کوکون یا کپسول)

پیله یک کرم را با دقت در زیر یک ذره بین و یا میکروسکوپ کالبد شکافی مشاهده نمایید.در قسمت نوک سر یا انتهای جلوی بدنه کرم ، انتهای سر و یا با نام علمی Prostumium  قرار دارد. این یک نام علمی برای قسمت جلوی دهان کرم است. حرف پسوند um  در نام علمی آن به معنای یک و مفرد است. و در صورتی که حرف پسوند a در آخر این کلمه باشد به معنی جمع است.  انتهای سر کرم( prosumium  ) مانند یک تکه از پوست است که مانند گوشت لب  به دهان آویزان شده است. عملکرد آن همانند لب های ما انسانها جلوگیری از ورود اشیاء ناخواسته به درون دهان می باشد. پیله کرم پوششی است که 2 تا 5  نوزاد کرم از آن خارج می شود.پیله شبیه به یک لیموی نازک و مایل به قهوه ای هستند. آنها به قدری شفاف و نازک هستند که اگر کرمی درون آن باشد به وضوح دیده می شود. سوراخی که کرمها از آن خارج می شوند لبه های زبر و خشنی بر روی آن ظاهر می شود.

نوزادان کرم ها از تخمهای کوچک لیمویی شکل با نام پیله خارج می شوند. پیله ها متمایل به زرد رنگ ، قهوه ای روشن یا قرمز رنگ هستند و اندازه آنها حدود 5/1 اینچ یک دانه برنج است.

لازم به ذکر است که وبلاگ دیگر ما با نام کوکون طلا از همین پیله یا نوزاد کرم خاکی برداشته شده است . شما میتوانید این وبلاگ ما را نیز در آدرس  www.cocoontala.blogfa.com  مشاهده کنید .


34795587701610043757.jpg

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد